27 Nisan 2012 Cuma

Başkanların Kıyafet Seçimleri

   Bugünki yazımıza nasıl giriş versem açıkçası bilemedim canlarım. Kıyafetlerin hayatımızdaki öneminden mi yoksa devlet başkanlarının kıyafet seçimlerinin öneminden mi karar veremedim ama bir yerden başlamak gerek öyle değil mi? :) O zaman işe kıyafetlerin öneminden başlayalım. Kıyafet aslında her birimizin hayalindeki sihirli değneğin bir çeşididir. Kimimiz fazlalıklarını kapatmak ister, kimimiz daha dikkat çekici olmak, kimileri ise rahatlığa önem verir. Ama ortak bir nokta var ki; şık olmak arzusu hepimizin damarlarında dolaşan kan gibidir. En şık olmak, şıklığıyla övgü almak bunlar bizi mutlu eder elbette. Mesela bendeniz, günlük hayatta ruh halime göre giyinmeyi tercih edenlerdenim. Eminim benim gibi düşünen pek çok insan da vardır şu hayatta :) Uykusuz ve yorgunsam eşofman ve spor ayakkabı ikilisini tercih ederim, dinç ve enerji dolu bir günümdeysem kimse beni topuklularımdan ve elbiselerimden ayıramaz, bilen bilir :) Moduma göre giyinmenin yanı sıra aslında moda olan parçalardan kendime yakıştırdıklarımı da günlük giyimlerim arasına dahil ederim mutlaka. Özellikle bu yazın modası olan renkli etekler ve pantolonlar, sevimli babet ve zarif kısa topuklular benim favorilerim arasında "İlk 5"te diyebilirim. Peki yazımızın başrol oyuncuları olan devlet başkanlarının tercihleri neler? Onlar ülkelerin en göz önünde olan insanlarıdırlar ve başarıları kadar kıyafet seçimleriyle de adlarından söz ettirdikleri yadsınmaz bir gerçektir. E o zaman başlayalım o zaman bir kaç örnekle, hadi bakalım :)

   
   Ben yine örneklere giyimlerini beğendiğim insanlarla başlamayı tercih ediyorum. Mmmm mesela bugüne kadar sportif, müzikal yanlarını tanıttığım Başkan Putin'le başlayalım. Vladimir Putin, atletik fizik yapısında olmasına rağmen uzun boylu olmayan bir beydir. Ama başarılı giyim tercihleri, dikkati fizik yapısına çekerek boyunun kısalığını geri plana itebiliyor. Yaptığım ufak araştırmalar sonucunda tercihini genelde beyaz gömlek, siyah veya lacivert takım elbiseden yana kullanan Putin'in, dünyaca ünlü takım elbise markası olan Brioni Suits'den giyindiğini öğrendim. Model seçimi olarak dar kesim takım elbiseleri tercih eden başkan, açıkçası benim gözümde başarılı bir stil danışmanına sahip olduğunu kanıtlamaktadır. Bence dar kesim Putin için en doğru seçim lakin kendisi bol kalıplı kıyafetlerle hiç hoş durmayabilir...

   ABD'nin siyahi başkanı Barack Obama'yla devam edelim şimdi. Benim düşüncem aslında devlet başkanlarının özel modacılarla çalıştığı yönündeydi. Yaptığım ufak araştırmalarla bu konuda yanıldığımı gördüm. Onlar da bizim gibi hazır giyimden yana kullanıyorlar tercihlerini... Tıpkı dünyanın en büyük takım elbise markalarından olan ABD menşeili Hartmarx Suit'den giyinen Barack Obama gibi. Obama genelde koyu renk takımlar ve beyaz gömleklerden yana kullanıyor tercihlerini. Çoğu zaman (özellikle de resmi davetler veya konferanslarda) kravatla gördüğümüz Obama kravatsız olduğu zamanlarda gömleğinin ilk iki üç iliğini açık tutmasıyla göze çarpmaktadır. 




   Pek çok devlet adamının giyim tercihlerini uzun uzun araştırdım ancak Putin ve Obama'nın haricinde bir tek Sarkozy'nin tercihlerini bulabildim sadece. Sanırım devlet başkanlarının giyim tercihlerini merak eden bir tek benim şu dünyada :) Sarkozy de Vladimir Putin ve Obama gibi hazır giyimden yana olanlardan. Sarkozy'nin takım elbiseleri dünyanın en büyük markalarından olan Prada'ya ait ve oldukça şık. Sanırım kendisi de yeterince beğeniyor olsa gerek kıyafetlerini, yüzündeki memnunluk ifadelerinden anladığım kadarıyla. :) Bence Sarkozy de takım elbise seçimini Putin gibi fit kesim modellerden yana kullanmalı, malum Obama gibi uzun boyle değiller :)



   Bu seferlik de yazımızın sonuna geldik umarım beğenmişsinizdir, umarım bir dahaki sefere daha ilgi çekici konuyla karşınıza gelebilirim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder