17 Temmuz 2012 Salı

İçeri Şehir - İçəri Şəhər - Old City

Bu sefer sizler için tarihi dokusuyla göz dolduran Bakü'nün incisi diyebileceğimiz bir mekanda hoş anlar yakalamaya çalıştım :) Açıkçası gittiğim bu yeri hayatımda bu şekil detaylı gezmişliğim yoktu, bir taraftan gezerken bir taraftan da hoş kareler çekmeye çalıştım :) İşte bu sefer sizi İçeri Şehir turuna çıkartıyorum, kemerlerinizi bağlayın :)

 Nerd Evi yani Türkçe karşılığını söylemek gerekirse Tavla Evi, içeri bir göz attığımda iki kişilik küçük küçük masalar ve tabureler gözüme çarptı. Sanırım tavla oynamak isteyenlerin favori mekanı burası:)
 İçeri Şehir'in yüzlerce yıllık merdivenleri ve yapıları
 Birileri yukarı mı bakıyor ne? :)
İşin doğrusu bu heykel ve alttaki iki kalecik resmi İçeri Şehir'in hemen dışında kalıyor. Ancak çok hoşuma gittiği için paylaşmak istedim:) Minyatür kaleler Bakü'nün sembollerinden biri olan Kız Kalesi'ne ait olmakla beraber her biri farklı ülkelerden olan ressamlarca birer sanat eserine dönüştürülmüştür.

 Bu eserin ressamı Azerbaycanlı Anar Hüseynzade'dir.
 Dikkatimi çeken bir diğer eser ise meğer Türk ressam Neslihan Nebioğlu'na aitmiş. Bu eserde Kız Kulesi'nin silüetini Kız Kalesi'ne resmeden ressam oldukça başarı almışa benziyor :)


 Bu tarihin izlerini üzerinde taşıyan kapıya tek kelimeyle hayran kaldım...
 Flying Carpets :)
 Bana gezintimden ufak bir hatıra :)
 Yanyana dizilmiş bu küçük dükkanlarda antika ve el yapımı halılar göze çarpıyor.
Sıcaktan bunalan kedicik kendini duvar dibine atmış:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder